Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
Ząbkowanie Continental TS830.
Zwiń
X
-
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
-
-
W autach z zawieszeniem wielowahaczowym ząbkowanie opon występuje bardzo często . Nie ma na to jednego , skutecznego sposobu . Aby spowolnić ten proces trzeba ciśnienie w oponach utrzymywać w najniższym , dopuszczalnym zakresie i co parę tys. km zmieniać koła stronami lub przód tył . W przypadku nieprawidlowej zbieżności/rozbieżności zużyciu ulegają brzegi opon .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
sam serio nie mam pojecia co z tym zrobic, jestem w górach teraz podjade w czwartek do Nowego Targu do ASO "Autoremo" zobacze co oni powiedza, jak dzwoniłem to juz sie wykrecaja ze to wina opon, ale kazali przyjechac. Ogolnie mysle że to nic powaznego kwestia zbieżnosci i po sprawie, bo jesli nie to serio zaczne myslec że skoda "szmelc" wypuszcza na rynek, amorki raczej wykluczam przebieg koło 15 tyś , a zabkuje po obu stronach wiec watpie żeby dwa poleciały, tłumacze sie tym że samochod był nowy ma poł roku, wszystko porzez te 15 tyś sie ułożyło i teraz wypadało by zrobic zbieżnosc (bo niestety nic inego w Skodzie sie nie ustawia) , tylko jesli w sumie by tak było to sporo osob by na zbieżnosc leciało po takiem przebiegu lub podobnym.
Ani żadnej dziury dużej nie zaliczyłem a napewno kraweznika, w kazdym razie nic co by mogło zaszkodzic. Zresyta od jakiegos czasu musze troche kontrowac czasem kierownice , ale ogolnie jest idealnie na wprost. Auto troche ciagnie w prawo.
Komentarz
-
-
Zacząłbym jednak od sprawdzenia geometrii zawieszenia, tak na wszelki wypadek. Też spotkałem się wielokrotnie z opinią, że ząbkowanie jest poniekąd związane z konstrukcją współczesnych zawieszeń samochodów. Ale od opon też jednak coś zależy. W poprzednim autku (Fabia), miałem fabryczne Madadory. Już w drugim sezonie były tak wyząbkowane i tak hałasowały, że wytrzymać się nie dało. Nowe opony - Bridgestony ER300 jakoś się nie ząbkowały w ogóle. O geometrię zawieszenia dbam, sprawdzam ją raz w roku.
Co do Conti TS830 - też mam takie, trzymają na śniegu b. dobrze, a czy się przypadkiem nie wyząbkowały to muszę się przyjrzeć, bo muszę przyznać, że chyba zrobiły się nieco głośniejsze, niż jak były nowe.
Co do opinii, że letnie trzymają się na śniegu tak samo dobrze jak zimówki, to powiem tak: swoją Octavię odebrałem rok temu w marcu na letnich Brigdestonach ER300, ponieważ była już w zasadzie wiosna, nie zakładałem zimówek. Jednego dnia spadło jednak trochę śniegu (kilka centymetrów) i miałem problem, żeby ruszyć z miejsca (od razu uślizg kół i ASR odejmował gazu). Na zimowych TS830 nie zdarzyło mi się jeszcze, żebym miał problemy z trakcją.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBTu nie masz racji, bo dobra opona letnia na śniegu trzyma się chyba tylko felgi :wink:
A swoją drogą też chciałem te Conti, po przeczytaniu testów, ale skoro takie są opinie...
Dobrze, że dostałem za friko Krisalpy HP2. Przynajmniej (nawet jak bym kupował) to mniej kosztują, jak trafią się do d...py.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoA swoją drogą też chciałem te Conti, po przeczytaniu testów, ale skoro takie są opinie...
Dobrze, że dostałem za friko Krisalpy HP2.
pierwszy raz jeździłem , a w zasadzie ujeżdżałem pod zakładem , nowiutkie klebery dzięki uprzejmości jednego z klientów w jego firmowym 307 :twisted: i stwierdzam że świetnie szły na świeżym , dość głębokim śniegu. na trasie nie jeździłem , ale też jak są nowe to podobno ok'.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmww tym jedna z nich jeździ niesprawnym autem najprawdopodobniej , więc sam sobie dalej dośpiewaj..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojadzbieznosc sie dzis okaże, ale i tak mi sie wydaje że geometria nie ma wiekszego wpływu na zabkowanie,O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
tzn byłem teraz na geometrii w Nowym Targu ASO "Autoremo", i musze przyznac że swietny serwis , wszytsko tak jak chciałem, umówiłem sie że jak założa przyżady niech mnie zawołaja, wiec tak zbieżnośc przód +0.03 lewe , +0,06 prawe, pochylenie przod -0.11 lewe, -0.23 prawe, wszytsko na zielono, nawet żaden parametr nie był blisko MIN/MAX wiec super, "operacja" odbyła sie z kompensacja kół (co jest nierozłaczne z robieniem zbieżnosci) i nic nie było ustawiane!!zdjete przyżady i odebrałem auto, wszytsko sobie obserwowałem zza szybki (blisko) naprawde swietna obsługa i wszystko na czas.
Miałem zapłacic 150zł , zapłaciłem 100zł (bo tylko sprawdzenie było). Przed "zabiegiem" sprawdzone cisnienie itd. Wnioskuje ze to wina opon Continental TS 830 jest powodem zabkowania z przodu bardziej niz z tyłu, wykluczajac moj styl jazdy i cisnienie w ogumieniu.
Komentarz
-
-
[quote="Rekin Chlebojad"]tzn byłem teraz na geometrii w Nowym Targu ASO "Autoremo", i musze przyznac że swietny serwis , wszytsko tak jak chciałem, umówiłem sie że jak założa przyżady niech mnie zawołaja, wiec tak zbieżnośc przód +0.03 lewe , +0,06 prawe, pochylenie przod -0.11 lewe, -0.23 prawe, wszytsko na zielono,
ciekawe dlaczego nie wyrównali zbieżności połówkowych skoro wszystko było "na tacy" i wiedzieli , że auto ściąga na prawo .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazciekawe dlaczego nie wyrównali zbieżności połówkowych skoro wszystko było "na tacy"
Komentarz
-
-
W poprzednim aucie ilekroć miałem regulowaną zbieżność to wartości zbieżności połówkowych były takie same a ich suma mieściła się w prawidłowym zakresie .
W Twoim przypadku wydawało mi się zasadne właśnie takie ustawienie zbieżności połówkowych bo pisałeś , że auto ściąga na prawo a więc na to koło , które jest ustawione bardziej "do środka" co może zwiększać opory toczenia koła .
Co do kwestii prostego ustawienia kierownicy , jeśli się ją zablokuje w pozycji "na wprost" a potem prawidłowo zrobi geometrię to jej ustawienie w czasie jazdy nie powinno się zmienić .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
vaz, tnz moze sie myle ale opony (zbieznosc) na "+" to cos takiego: /-\ wiec prawe koło (strona pasażera) jest bardziej zbieżna czyli wchodzi do srodka , idac tym tropem jesli prawe jest +0.06 a lewe +0.03 to lewe jest bardziej proste a prawe powinno wrecz "ciagnac" na lewo niz prawo bo jest ustawione tak: -\ , może ktos umie to w takim razie wytłumaczyc?? i "technike" zabkowania opon na przodzie?? moze nie az tak strasznie wielkiego ale widocznego (lamelki na srodku i po bokach powydzodziły troche ponad bieznik)
Komentarz
-
-
Jest tak jak piszesz z tym , że wg mnie prawe , przednie koło przy takim ustawieniu ma zwiększone opory toczenia i dlatego na tę stronę ściąga auto . Dodaj do tego większe pochylenie tego koła -0*23'. Dlatego byłem/jestem ciekawy jaki efekt dałoby ustawienie zbieżności połówkowych na tę samą wartość . Natomiast ząbkowanie opon to najpewniej osobny problem.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazDlatego byłem/jestem ciekawy jaki efekt dałoby ustawienie zbieżności połówkowych na tę samą wartośća co do kąta PK to naprawde niewiele. Robiłes w nowej Octavi swojej geometrie?? ja osobiscie pierwszy raz widze w nowym aucie takie parametry serio.
Miałem jak narazie pare samochodow w wiekszosci z salony i dobrych marek i pierwszy raz widze tak dobre "dane".
Wiesz sciaganie jestem wstanie przeżyc, ale martwi mnie to zabkowanie. Nie wiem czy od parunastu szybkich startow samochodem i czasami nagłego przyspieszana mogło sie cos takiego stac?? Wiem że od tego tak sie dzieje ale u mnie takie wariacje autem sie az tak czesto nie zdażały. Natomiast na przodzie sie zabki powinny skasowac przy hamowaniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadZamieszczone przez vazDlatego byłem/jestem ciekawy jaki efekt dałoby ustawienie zbieżności połówkowych na tę samą wartośća co do kąta PK to naprawde niewiele. Robiłes w nowej Octavi swojej geometrie?? ja osobiscie pierwszy raz widze w nowym aucie takie parametry serio.
nie robiłem geometrii ale przy zamawianiu auta zażyczyłem sobie u dilera egzemplarz jeżdżący prosto i mający prosto kierownicę :szeroki_usmiech I taki dostałem chociaż zastanawiałem się czy tak prosta kierownica nie jest wynikiem jej przestawienia na wieloklinie już w ASO przed odbiorem auta :wink:
Miałem jak narazie pare samochodow w wiekszosci z salony i dobrych marek i pierwszy raz widze tak dobre "dane".
Wiesz sciaganie jestem wstanie przeżyc, ale martwi mnie to zabkowanie. Nie wiem czy od parunastu szybkich startow samochodem i czasami nagłego przyspieszana mogło sie cos takiego stac?? Wiem że od tego tak sie dzieje ale u mnie takie wariacje autem sie az tak czesto nie zdażały. Natomiast na przodzie sie zabki powinny skasowac przy hamowaniu.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Wrociłem przed chwila z gór , zobczyłem oponki dokładniej w swietle garażowym+latarka (na skreconych kołach) i musze powiedziec że najgorzej wyglada prawa przednia opona od połowy do wewnatrz, nie jest to dla mnie smieszne tym bardziej ze to nowe auto, i żaden krater i kraweznik nie zaliczony. Sam juz nie wiem gdzie jest problem?
Komentarz
-
-
Uważam , że to efekt bardziej ujemnego kąta pochylenia koła prawego w porównaniu z lewym i bardziej zbieżnym ustawieniu tego koła . Koło to ma większy opór toczenia stąd tak przytarta opona i ściąganie w prawo . Masz gwarancję , jedź do ASO niech powalczą .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojadże najgorzej wyglada prawa przednia opona od połowy do wewnatrz
a nie spytałem wcześniej , może pisałeś.. , zamieniałeś koła przód tył na przykład? chodzi o ściąganie.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwno w zasadzie jest to typowe dla złej zbieżności. conti sie obronią .
Byc może to jest problem w tej zbieżnosci +0.03 lewe , +0.06 prawe. ale żeby az tak??!!??
Z przekładaniem opon jezcze nie probowałem, ale powiem ci że dziwne to troche bo sciaga od paru tysiecy km, a wczesniej nic takiego nie było.
Tyle że wiesz sciaganie mnie wogole nie irytuje tak jak to zabkowanie. Byc może ma to jakis zwiazek z ta "zła" zbieżnoscia.
Komentarz
-
Komentarz