Ząbkowanie Continental TS830.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #26
    Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
    czyli sugerujesz zbieznosc?? ale jak to przełożyc na "ząbkowanie"??
    no tak jak napisałem jest to nieprawdopodobna przyczyna. auto Ci ściąga w jedną strone czyli że koła lub koło sa ułożone jakbyś lekko skręcał , Ty chcesz jechać prosto i przez cały czas lekko je "napinasz" kierownicą , coś w tym stylu. auto masz nowe więc amortyzatory lub luzy w zawieszeniu raczej można wykluczyć.
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • vaz
      Elegance
      • 2010
      • 799
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      W autach z zawieszeniem wielowahaczowym ząbkowanie opon występuje bardzo często . Nie ma na to jednego , skutecznego sposobu . Aby spowolnić ten proces trzeba ciśnienie w oponach utrzymywać w najniższym , dopuszczalnym zakresie i co parę tys. km zmieniać koła stronami lub przód tył . W przypadku nieprawidlowej zbieżności/rozbieżności zużyciu ulegają brzegi opon .
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #28
        vaz, no ale mówimy o O2 .
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Tak , przecież OII ma właśnie takie zawieszenie
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            Zamieszczone przez vaz
            Tak , przecież OII ma właśnie takie zawieszenie
            Ale tylko z tyłu. A opony wyząbkowały głównie z przodu.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Rekin Chlebojad
              Rider
              • 2010
              • 474

              #31
              sam serio nie mam pojecia co z tym zrobic, jestem w górach teraz podjade w czwartek do Nowego Targu do ASO "Autoremo" zobacze co oni powiedza, jak dzwoniłem to juz sie wykrecaja ze to wina opon, ale kazali przyjechac. Ogolnie mysle że to nic powaznego kwestia zbieżnosci i po sprawie, bo jesli nie to serio zaczne myslec że skoda "szmelc" wypuszcza na rynek, amorki raczej wykluczam przebieg koło 15 tyś , a zabkuje po obu stronach wiec watpie żeby dwa poleciały, tłumacze sie tym że samochod był nowy ma poł roku, wszystko porzez te 15 tyś sie ułożyło i teraz wypadało by zrobic zbieżnosc (bo niestety nic inego w Skodzie sie nie ustawia) , tylko jesli w sumie by tak było to sporo osob by na zbieżnosc leciało po takiem przebiegu lub podobnym.
              Ani żadnej dziury dużej nie zaliczyłem a napewno kraweznika, w kazdym razie nic co by mogło zaszkodzic. Zresyta od jakiegos czasu musze troche kontrowac czasem kierownice , ale ogolnie jest idealnie na wprost. Auto troche ciagnie w prawo.
              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #32
                Zacząłbym jednak od sprawdzenia geometrii zawieszenia, tak na wszelki wypadek. Też spotkałem się wielokrotnie z opinią, że ząbkowanie jest poniekąd związane z konstrukcją współczesnych zawieszeń samochodów. Ale od opon też jednak coś zależy. W poprzednim autku (Fabia), miałem fabryczne Madadory. Już w drugim sezonie były tak wyząbkowane i tak hałasowały, że wytrzymać się nie dało. Nowe opony - Bridgestony ER300 jakoś się nie ząbkowały w ogóle. O geometrię zawieszenia dbam, sprawdzam ją raz w roku.
                Co do Conti TS830 - też mam takie, trzymają na śniegu b. dobrze, a czy się przypadkiem nie wyząbkowały to muszę się przyjrzeć, bo muszę przyznać, że chyba zrobiły się nieco głośniejsze, niż jak były nowe.
                Co do opinii, że letnie trzymają się na śniegu tak samo dobrze jak zimówki, to powiem tak: swoją Octavię odebrałem rok temu w marcu na letnich Brigdestonach ER300, ponieważ była już w zasadzie wiosna, nie zakładałem zimówek. Jednego dnia spadło jednak trochę śniegu (kilka centymetrów) i miałem problem, żeby ruszyć z miejsca (od razu uślizg kół i ASR odejmował gazu). Na zimowych TS830 nie zdarzyło mi się jeszcze, żebym miał problemy z trakcją.

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14890
                  • Octavia IV (NX3)

                  #33
                  Zamieszczone przez AdamB
                  Tu nie masz racji, bo dobra opona letnia na śniegu trzyma się chyba tylko felgi :wink:
                  Kiedyś letnia i dziś letnia, to zupełnie różne opony. Kiedyś słynny bieżnik (chyba) D 124, to była jedyna opona i była coś jakby letnia, błotna i śniegowa. Dzisiejsza letnia, to taka mieszanka i bieżnik, że bliżej jej do slicka, więc na śniegu to porażka.

                  A swoją drogą też chciałem te Conti, po przeczytaniu testów, ale skoro takie są opinie...

                  Dobrze, że dostałem za friko Krisalpy HP2. Przynajmniej (nawet jak bym kupował) to mniej kosztują, jak trafią się do d...py.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #34
                    Zamieszczone przez ruwado
                    A swoją drogą też chciałem te Conti, po przeczytaniu testów, ale skoro takie są opinie...

                    Dobrze, że dostałem za friko Krisalpy HP2.
                    pamiętaj że opinie trzeba zawsze brać z jakimś zdrowym rozsądkiem pod uwagę. na , powiedzmy 200 kompletów takich conti830 na forum , tylko 2 osoby sa niezadowolone , w tym jedna z nich jeździ niesprawnym autem najprawdopodobniej , więc sam sobie dalej dośpiewaj... . to tak jak np. te silniki 2,0 tdi co sie tak psują i psują... , jak te fordy złe , jak..... :szeroki_usmiech

                    pierwszy raz jeździłem , a w zasadzie ujeżdżałem pod zakładem , nowiutkie klebery dzięki uprzejmości jednego z klientów w jego firmowym 307 :twisted: i stwierdzam że świetnie szły na świeżym , dość głębokim śniegu. na trasie nie jeździłem , ale też jak są nowe to podobno ok'.
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • Rekin Chlebojad
                      Rider
                      • 2010
                      • 474

                      #35
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      w tym jedna z nich jeździ niesprawnym autem najprawdopodobniej , więc sam sobie dalej dośpiewaj..
                      zbieznosc sie dzis okaże, ale i tak mi sie wydaje że geometria nie ma wiekszego wpływu na zabkowanie, tylko ogolnie zawieszenie jak i same opony, jesli zła zbieżnosc to wg mnie by cieło opony od srodka lub wewnatrz, ale może sie wkoncu czegos nowego na marce Skoda naucze, tu chodzi o zabkowanie i troche sciaganie (ktore mi bardzo nie przeszkadza).
                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #36
                        Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                        zbieznosc sie dzis okaże, ale i tak mi sie wydaje że geometria nie ma wiekszego wpływu na zabkowanie,
                        bieżnik na oponach zimowych jest wysoki a guma miękka i bardzo pocięta , a więc podatna na wykrzywianie , bezwładna .
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • Rekin Chlebojad
                          Rider
                          • 2010
                          • 474

                          #37
                          tzn byłem teraz na geometrii w Nowym Targu ASO "Autoremo", i musze przyznac że swietny serwis , wszytsko tak jak chciałem, umówiłem sie że jak założa przyżady niech mnie zawołaja, wiec tak zbieżnośc przód +0.03 lewe , +0,06 prawe, pochylenie przod -0.11 lewe, -0.23 prawe, wszytsko na zielono, nawet żaden parametr nie był blisko MIN/MAX wiec super, "operacja" odbyła sie z kompensacja kół (co jest nierozłaczne z robieniem zbieżnosci) i nic nie było ustawiane!! zdjete przyżady i odebrałem auto, wszytsko sobie obserwowałem zza szybki (blisko) naprawde swietna obsługa i wszystko na czas.
                          Miałem zapłacic 150zł , zapłaciłem 100zł (bo tylko sprawdzenie było). Przed "zabiegiem" sprawdzone cisnienie itd. Wnioskuje ze to wina opon Continental TS 830 jest powodem zabkowania z przodu bardziej niz z tyłu, wykluczajac moj styl jazdy i cisnienie w ogumieniu.
                          [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #38
                            Rekin Chlebojad, hmm.., no to nie wiem , musiał bym pooglądać je... , :? porozmawiam z kolegą z contiego ale dopiero w przyszłym tygodniu bo szusuje teraz..
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • vaz
                              Elegance
                              • 2010
                              • 799
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              [quote="Rekin Chlebojad"]tzn byłem teraz na geometrii w Nowym Targu ASO "Autoremo", i musze przyznac że swietny serwis , wszytsko tak jak chciałem, umówiłem sie że jak założa przyżady niech mnie zawołaja, wiec tak zbieżnośc przód +0.03 lewe , +0,06 prawe, pochylenie przod -0.11 lewe, -0.23 prawe, wszytsko na zielono,

                              ciekawe dlaczego nie wyrównali zbieżności połówkowych skoro wszystko było "na tacy" i wiedzieli , że auto ściąga na prawo .
                              Antyfotoradar Valentine1
                              Harry II Classic+Sirio ML145

                              Komentarz

                              • Rekin Chlebojad
                                Rider
                                • 2010
                                • 474

                                #40
                                Zamieszczone przez vaz
                                ciekawe dlaczego nie wyrównali zbieżności połówkowych skoro wszystko było "na tacy"
                                nie wyrownali bo sam o to prosiłem , nie chciałem żeby ktos sie dotykał do drazkow jak nie ma takiej potrzeby, bo juz kiedys tak miałem, a jestem 500 km od domu i nie chciał bym wracac z urlopu niezadowolony z krzywa kierownica, chodz pewnie sadzac po ich podejsciu i dogadaniu sie miedzy mna a nimi problemu by nie było, jak by zbieznosc była np: +0.10 lewe a prawe -0.10 to bez gadania bym zaryzykował żeby cos pokrecic drazkami, a jakie ma znaczenie jedna czy 2 minuty w ta czy w tamta?? nie raz jak mechanik ustawia zbieznosc i przy "kontrze"na drazku zazwyczaj przeskakuje o 0.01 czy 0.02. "fabryka daje " +0.05' a ja mam w jednym 2 mniej w drugim 1 wiecej.
                                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                Komentarz

                                • vaz
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 799
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  W poprzednim aucie ilekroć miałem regulowaną zbieżność to wartości zbieżności połówkowych były takie same a ich suma mieściła się w prawidłowym zakresie .
                                  W Twoim przypadku wydawało mi się zasadne właśnie takie ustawienie zbieżności połówkowych bo pisałeś , że auto ściąga na prawo a więc na to koło , które jest ustawione bardziej "do środka" co może zwiększać opory toczenia koła .
                                  Co do kwestii prostego ustawienia kierownicy , jeśli się ją zablokuje w pozycji "na wprost" a potem prawidłowo zrobi geometrię to jej ustawienie w czasie jazdy nie powinno się zmienić .
                                  Antyfotoradar Valentine1
                                  Harry II Classic+Sirio ML145

                                  Komentarz

                                  • Rekin Chlebojad
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 474

                                    #42
                                    vaz, tnz moze sie myle ale opony (zbieznosc) na "+" to cos takiego: /-\ wiec prawe koło (strona pasażera) jest bardziej zbieżna czyli wchodzi do srodka , idac tym tropem jesli prawe jest +0.06 a lewe +0.03 to lewe jest bardziej proste a prawe powinno wrecz "ciagnac" na lewo niz prawo bo jest ustawione tak: -\ , może ktos umie to w takim razie wytłumaczyc?? i "technike" zabkowania opon na przodzie?? moze nie az tak strasznie wielkiego ale widocznego (lamelki na srodku i po bokach powydzodziły troche ponad bieznik)
                                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                    Komentarz

                                    • vaz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 799
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      Jest tak jak piszesz z tym , że wg mnie prawe , przednie koło przy takim ustawieniu ma zwiększone opory toczenia i dlatego na tę stronę ściąga auto . Dodaj do tego większe pochylenie tego koła -0*23'. Dlatego byłem/jestem ciekawy jaki efekt dałoby ustawienie zbieżności połówkowych na tę samą wartość . Natomiast ząbkowanie opon to najpewniej osobny problem.
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz

                                      • Rekin Chlebojad
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 474

                                        #44
                                        Zamieszczone przez vaz
                                        Dlatego byłem/jestem ciekawy jaki efekt dałoby ustawienie zbieżności połówkowych na tę samą wartość
                                        jak cos bede wiedział dam znac a co do kąta PK to naprawde niewiele. Robiłes w nowej Octavi swojej geometrie?? ja osobiscie pierwszy raz widze w nowym aucie takie parametry serio.
                                        Miałem jak narazie pare samochodow w wiekszosci z salony i dobrych marek i pierwszy raz widze tak dobre "dane".
                                        Wiesz sciaganie jestem wstanie przeżyc, ale martwi mnie to zabkowanie. Nie wiem czy od parunastu szybkich startow samochodem i czasami nagłego przyspieszana mogło sie cos takiego stac?? Wiem że od tego tak sie dzieje ale u mnie takie wariacje autem sie az tak czesto nie zdażały. Natomiast na przodzie sie zabki powinny skasowac przy hamowaniu.
                                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                        Komentarz

                                        • vaz
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 799
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                          Zamieszczone przez vaz
                                          Dlatego byłem/jestem ciekawy jaki efekt dałoby ustawienie zbieżności połówkowych na tę samą wartość
                                          jak cos bede wiedział dam znac a co do kąta PK to naprawde niewiele. Robiłes w nowej Octavi swojej geometrie?? ja osobiscie pierwszy raz widze w nowym aucie takie parametry serio.

                                          nie robiłem geometrii ale przy zamawianiu auta zażyczyłem sobie u dilera egzemplarz jeżdżący prosto i mający prosto kierownicę :szeroki_usmiech I taki dostałem chociaż zastanawiałem się czy tak prosta kierownica nie jest wynikiem jej przestawienia na wieloklinie już w ASO przed odbiorem auta :wink:

                                          Miałem jak narazie pare samochodow w wiekszosci z salony i dobrych marek i pierwszy raz widze tak dobre "dane".
                                          Wiesz sciaganie jestem wstanie przeżyc, ale martwi mnie to zabkowanie. Nie wiem czy od parunastu szybkich startow samochodem i czasami nagłego przyspieszana mogło sie cos takiego stac?? Wiem że od tego tak sie dzieje ale u mnie takie wariacje autem sie az tak czesto nie zdażały. Natomiast na przodzie sie zabki powinny skasowac przy hamowaniu.
                                          akurat też mam TS 830 więc sprawdzę u siebie jak to wygląda z tym , że przebieg na zimówkach mam niewielki
                                          Antyfotoradar Valentine1
                                          Harry II Classic+Sirio ML145

                                          Komentarz

                                          • Rekin Chlebojad
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 474

                                            #46
                                            Wrociłem przed chwila z gór , zobczyłem oponki dokładniej w swietle garażowym+latarka (na skreconych kołach) i musze powiedziec że najgorzej wyglada prawa przednia opona od połowy do wewnatrz, nie jest to dla mnie smieszne tym bardziej ze to nowe auto, i żaden krater i kraweznik nie zaliczony. Sam juz nie wiem gdzie jest problem?
                                            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                            Komentarz

                                            • vaz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 799
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #47
                                              Uważam , że to efekt bardziej ujemnego kąta pochylenia koła prawego w porównaniu z lewym i bardziej zbieżnym ustawieniu tego koła . Koło to ma większy opór toczenia stąd tak przytarta opona i ściąganie w prawo . Masz gwarancję , jedź do ASO niech powalczą .
                                              Antyfotoradar Valentine1
                                              Harry II Classic+Sirio ML145

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                                że najgorzej wyglada prawa przednia opona od połowy do wewnatrz
                                                no w zasadzie jest to typowe dla złej zbieżności. conti sie obronią :wink: .
                                                a nie spytałem wcześniej , może pisałeś.. , zamieniałeś koła przód tył na przykład? chodzi o ściąganie.
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • Rekin Chlebojad
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 474

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                                  no w zasadzie jest to typowe dla złej zbieżności. conti sie obronią .
                                                  jeszcze w tygodniu podlece do mojego "speca" od geometrii, ciekawe jest to czy w O2 FL ustawia sie rowniez kat pochylenia kola (oczywiscie nie kożystajac ze srób mimosrodowych gdzies dodatkowo kupionych). Bo z tego co w ASO słyszałem to jest ustawialne.
                                                  Byc może to jest problem w tej zbieżnosci +0.03 lewe , +0.06 prawe. ale żeby az tak??!!??
                                                  Z przekładaniem opon jezcze nie probowałem, ale powiem ci że dziwne to troche bo sciaga od paru tysiecy km, a wczesniej nic takiego nie było.
                                                  Tyle że wiesz sciaganie mnie wogole nie irytuje tak jak to zabkowanie. Byc może ma to jakis zwiazek z ta "zła" zbieżnoscia.
                                                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                                  Komentarz

                                                  • leszekmw
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5356

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                                    Byc może ma to jakis zwiazek z ta "zła" zbieżnoscia.
                                                    no o tym już pisałem ileś tam postów wcześniej
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...